Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony v Boršicích devastují mostky. Zlepšit by to měl měřič i častější hlídky

Boršice – Nový měřič rychlosti, důsledné vážení nákladních vozidel a častější dohled policistů. To jsou zbraně, kterými chce vedení Boršic snížit následky poškozování silnice vedoucí přes obec.

8.10.2013
SDÍLEJ:

Řidiči kamionů a nákladních vozidel si sice cestu přes Boršice zkrátí. To, že tím ale poškozují obecní majetek, je příliš nezajímá. Foto: Lucie Kapinusová

Tu totiž devastuje těžká nákladní doprava. Řidiči nákladních vozidel a kamionů prý totiž evidentně neřeší, zda smí nebo ne projíždět obcí s nadlimitním nákladem. Kromě toho prý, podle obyvatel vsi, řidiči ohrožují divokými jízdami, doslova vše živé kolem silnice. Dalším problémem je přetěžování tamních mostků. „Plánujeme zavést měření rychlosti, a požádáme o častější policejní kontroly. Rozmístíme radary, osvětlíme dopravní značky a kamiony necháme zvážit," podotkl starosta Boršic Roman Jílek. To, že jsou obavy obyvatel obce namístě, potvrdilo v minulosti například vážení jednoho z kamionů, který měl i s nákladem hmotnost 53 tun. Most, přes který chtěl projet, měl ale nosnost pouhých 24 tun.

Kamiony také před nedávnem rozbily část opraveného chodníku v ulici Hradišťská. „Když na takový chodník najede auto vážící čtyřicet tun, pak to dopadá přesně tak, jak dopadl právě nový chodník. Problémy mají samozřejmě i majitelé domů u cesty, kterým se domy otřásají málem až v základech," dodal starosta Roman Jílek, který si myslí, že jediným způsobem jak situaci zlepšit je úplný zákaz vjezdu nadměrně těžkých kamionů do obce. Vedení Boršic chce oslovit dopravní inspektorát i příslušné úřady, s žádostí o řešení situace.

Průjezdy kamionů ztěžují život i běžným obyvatelům obce. „Nejmarkantnější je asi poškozování krajnice cesty a přetěžování mostků. Například mostek směrem na Nedakonice asi trpí nejvíc. Sice už byl v nedávné minulosti částečně opravovaný, nicméně spodní část konstrukce stavby by už potřebovala zásadnější opravu, aby kamiony udržela," myslí si Boršičan Vladimír Varmuža. Ten ale na jedné straně řidiče chápe. „Každý se dnes snaží šetřit, a majitelé automobilů také. Proto jezdí po cestách, kde jim nehrozí mýtné, nebo si zkracují co nejvíce cestu. Svým dílem k této situaci přispívají i GPS navigace, které nerozlišují stav cest a nasměrují řidiče často přes malé obce a cesty, které nejsou k průjezdu takové techniky vhodné," poznamenal Vladimír Varmuža. Ten víc než v kontroly policistů doufá ve zdravý lidský rozum. „Každý řidič by měl být soudný, a zvážit, zda je vhodné, aby obcí projížděl s těžkým kamionem, nebo zvolil trasu, která je k tomu určená. Zřejmě by také situaci ulehčila dostavba R55, která by umožnila vytvoření tranzitní trasy mimo malé obce," dodal Vladimír Varmuža.

Vedení Boršic už požádalo o spolupráci policii. Policisté provedli na jaře a v létě letošního roku celkem třikrát vážení projíždějících náklaďáků. Například 10. června zastavili přetížený tahač s návěsem. „Stroj byl přetížený o 1,859 tuny. V případě, že dojde k přetížení, hrozí řidiči bloková pokuta až do výše patnáct tisíc korun. V tomto případě řidič zaplatil šest tisíc korun," upřesnila hradišťská policejní preventistka Milena Šabatová. Pokutou však postih viníka nekončí. „Událost projedná s provozovatelem automobilu místně příslušný úřad. Provozovateli pak ve správním řízení hrozí pokuta až do výše půl milionu korun," vysvětlila Milena Šabatová.

První úpravy, které mají měly zajistit bezpečnější situaci, na sebe nenechaly dlouho čekat. „Informační ceduli na měření rychlosti máme již nainstalovanou. Plánujeme ale její přesun, takže až obdržíme potřebné povolení, přemístíme ho na náves, v blízkosti mostu na Nedakonice," vysvětlil místostarosta Boršic Alois Tománek. Ten podotkl, že za velmi účelnou považuje vedení obce spolupráci s policií. „Policisté nám například pravidelně dohlížejí na provoz u přechodů pro chodce. Tyto přechody jsou ve večerních a brzkých ranních hodinách kvalitně osvětleny, takže v tomto případě prozatím žádné investice neplánujeme," dodal místostarosta Alois Tománek.

Vedení obce na nejbližší dobu plánuje zaznamenání počtu projíždějících vozidel obcí, aby tak vytvořila informační statistiku. Tu chce předat stavebnímu úřadu v Uherském Hradišti a policie ČR, aby situaci tyto instituce vyhodnotily a sjednaly potřebná opatření.

Autor: Oleg Kapinus

8.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT