„Zdá se nám, jako by ta opatření byla neúčinná. Ale pravdou je, když analyzujeme nehody a hlavně ty nejtragičtější důsledky, tak u nich velkou roli hraje lidský faktor," uvedl krajský radní pro oblast dopravy Jaroslav Kučera.

Podle statistik BESIP ale i těch policejních vyplývá, že nejvíce nehod v našem kraji způsobují chodci a cyklisté. K nehodám v našem kraji však přispívají i riziková místa na komunikacích. A právě ta vytipovali i letos bezpečnostní experti.

„Význam dopravní snídaně je v tom, že se zde vyřeší lokace určitých nebezpečných míst, které ve Zlínském kraji máme. Zároveň nalezneme řešení k tomu, aby v těchto místech došlo k úpravám, které povedou ke snížení nehodovosti, potažmo těch nejhorších následků, což jsou těžká zranění a úmrtí," uvedl jeden z organizátorů akce, krajský koordinátor BESIP Zdeněk Patík.

Mezi letošní vytipovaná nebezpečná místa Zlínska patří například křižovatka silnic I/49 a II/49 u obce Lípa. Jde o úsek, kde se z hlavního tahu na Vizovice odbočuje do Slušovic. Mezi nejčastější příčiny nehod zde patří právě chybné odbočování.

Proto experti navrhují úpravu křižovatky na okružní, vybudování adekvátního odbočení na únikovou komunikaci a navrhují i snížení rychlosti před křižovatkou. Do budoucna je v plánu napojení na rychlostní komunikaci R49.

Další nebezpečný úsek je podle expertů mezi Všeminou a Neubuzí. Podle znalců je problémová celá komunikace mezi těmito obcemi. Paradoxně však i díky tomu, že je široká a přehledná, vybízí řidiče k rychlé jízdě.

Úsek je také bez vodorovného dopravního značení. Proto experti navrhují, aby v celém úseku bylo vytvořeno vodové dopravní značení, byl upraven přechod, postaveny směrové sloupky a vyvěšeny směrové tabule.

Neměla by chybět ani úprava vjezdu do obcí či by neměl chybět také prostor pro cyklisty.

„Máme vypracováno deset rizik na této komunikaci a budeme postupně pracovat na jejich odstranění," přislíbil ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

„Vítám to, ta studie se mi líbí," kvitovala to starostka obce Neubuz Renata Zábojníková.

Možná i díky nepřehlednému terénu, je řada nebezpečných úseků na Valašsku. Už v minulém roce se na stejné akci upozorňovalo na průjezd Valašskými Klobouky či na nebezpečnou křižovatku u Zašové.

Zde odborníci již loni kritizovali například blízkost železniční tratě. Podle starosty obce Jiljího Kubrického, žádala v minulosti obec také o znaky omezující rychlost, ale zatím jim nebylo vyhověno.

„Přimlouval bych se i o značku zákazu předjíždění," zmínil v úterý starosta. Dopravní plánovači tak znají po včerejšku ve Zlínském kraji řadu úseků na které se bude potřeba v nejbližším období zaměřit.