„Nedávno jsem se tam stal přímým svědkem havárie osobního auta. Přímo v zatáčce se rozjezdila voda a zmrzla v čistý led, který měl na délku asi 5 metrů. Řidička havarovala, měla následně velké škody na vozidle a bylo opravdu štěstí, že nic nejelo proti ní, jinak by byly následky horší. Voda přitom teče přes cestu několik let," upozorňuje návštěvník webu města Zlína Martin Chudárek.

Nepomáhá podle něj ani práce cestářů. „Po telefonátu a půl hodině dojel sypač, který místo rozsolil, nicméně na druhý den byla situace úplně stejná. Sůl se odplavila a hrozí další ledová plocha přímo v zatáčce. Značka, která informuje o tekoucí vodě, podle mě také nic neřeší," upozorňuje pisatel. Například v poledne je vozovka mokrá a neklouže, hned vedle silnice je ovšem poznat, že tudy voda rozhodně teče.

Důkazem byla nedávno asi sedmicentimetrová vrstva ledu táhnoucí se k poli. „Určitě to není dobré. Auta tady jezdí devadesát v hodině a nějaká značka je určitě přibrzdit nedonutí. Silničáři by sem mohli raději dát omezení rychlosti, to už by řidiče trochu více přinutilo přibrzdit," myslí si jeden z chatařů Petr Vošahlík.

Podle Zdeňka Patíka, zlínského krajského koordinátora BESIP, si místo snížení rychlosti opravdu zaslouží. „Značka dočasně omezující rychlost by jistě byla vhodná, protože cedule o tekoucí vodě řidičům příliš neřekne. Být tam třeba padesátka, tak si dají větší pozor. I v takové rychlosti je ale led na silnici pochopitelně nebezpečný. To místo znám a vím, o čem mluvím," vysvětlil dopravní odborník.

Co s problémem nakonec bude? Podle správce komunikace Ředitelství silnic Zlínského kraje je na pořadu dne především jednání s majitelem polní cesty, ze které voda na asfalt teče.

„Při kontrole na začátku listopadu zjistil náš pracovník, že voda vytéká na silnici ze stávající účelové komunikace. Vzhledem k tomu, že k tomu dochází z důvodu nevyhovujícího stavebního stavu napojení, dala ŘSZK s ohledem na zajištění bezpečnosti silničnímu správnímu úřadu (odbor stavebních a dopravních řízení magistrátu) podnět k zahájení řízení ve věci neprodleného zjednání nápravy," vysvětluje Bronislav Malý, ředitel ŘSZK, s tím, že opatření by měl uhradit právě vlastník účelové komunikace.

Pokud se plány ŘSZK podaří dotáhnout do konce, měl by se stát úsek bezpečnějším. Zda bude na úseku umístěna dočasná značka pro omezení rychlosti, musí rozhodnout právě městský odbor, se kterým bude ŘSZK jednat.