Společnost ECM, která měla skrze dceřinou společnost Graslon projekt investovat, je stále v konkurzu a vypořádává se s vyrovnáním s věřiteli.Přesto Zlín zhruba před měsícem utratil 20 milionů korun za pozemky, které mají z části přejít právě investorovi stavby.

„Jde o klasickou kupní smlouvu mezi městem Zlínem a Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových. Za jeden z pozemků zaplatilo město sedm milionů korun, za druhý třináct milionů. Koupě těchto pozemků je zcela v souladu se smlouvou, kterou město uzavřelo za předchozího vedení se společností Graslon a kterou dodržuje," vysvětluje mluvčí města Zdeněk Dvořák.

V současné situaci se ovšem koupě těchto pozemků zdá poněkud zbytečnou, neboť je velmi pravděpodobné, že stavba nikdy nezačne. „Obchodní centrum Kaskády má stavět dceřiná společnost ECM, firma Graslon. Na jejich plánech se oficiálně nic nemění, připravuje podklady pro vydání územního rozhodnutí," krčí rameny Dvořák.

Nová točna MHD asi nebude

Na jednom z pozemků, které město koupilo, má vyrůst nová točna vozů Městské hromadné dopravy. Ovšem jen za předpokladu, že Graslon Kaskády skutečně postaví. Pokud ne, zůstane pod halou stávající nevzhledná konečná trolejbusů a autobusů.

Zlínský deník se pokoušel v průběhu tří dnů kontaktovat kohokoli ze společnosti ECM či ze zástupců, kteří nyní řeší situaci okolo dluhů, redakci se ovšem vracely pouze automatické odpovědi ze zrušených emailových adres a na hovory nikdo nereagoval. Budoucnost projektu je tedy neznámá a jakýkoli verdikt v nedohlednu.

Lidé by přitom v případě prostoru pod halou rádi viděli změnu k lepšímu. „Vypadá to tam neutěšeně, a celé okolí chátrá. Zajímalo by mě, co s tím pozemkem bude," svěřuje se na webu města Jaroslava Cupáková.