Přehledně Prodej Křižanovy pily

„Nikdo s námi nekomunikuje. Nevíme, jaký vliv bude mít zamýšlené autobusové nádraží na imise, hluk, dopravní situaci. Nevíme také, zda a jak stavba ovlivní cenu našich bytů," postěžoval si jeden z autorů petice a člen petičního výboru Svatopluk Štolfa.

Autobusové nádraží budou chránit protihlukové prvky

Pozemky pro stavbu autobusového nádraží jsou totiž v blízkosti činžovních domů. K nejbližšímu z nich je to pouhých dvacet pět metrů.

„Zásadně s výstavbou autobusového nádraží v této oblasti nesouhlasíme. Navíc, kousek odsud povede silniční obchvat města," píše se v petici, kterou má Valašský deník k dispozici.

Vedení města ale od záměru ustoupit nechce. „V tom případě budeme požadovat umístění takových prvků, které zhoršení podmínek pro život tady zmírní na minimum. Mám na mysli například protihlukové bariéry a podobně," dodal Svatopluk Štolfa.

Za petici se postavili i obyvatelé z dalších částí města

Petici na čtyřech arších podepsalo 71 lidí. Za její sepsání, i když ji nepodepsali, se postavili i obyvatelé dalších částí města. „Současné nádraží je blízko sídliště. Nové ale chtějí postavit rovněž kousek od obytných domů. To mi nepřijde jako příliš dobré," vyjádřila se například Hana Šťastná.

Zastupitelé města vzali ve čtvrtek petici obyvatel na vědomí. Předtím se ale seznámili se stanovisky jednotlivých odborů městského úřadu. Například pracovníci odboru životního prostředí radnice zastupitele ujistili, že tak významnou stavba musí odborníci posoudit z hlediska jejího vlivu na prostředí. Odbor komunálních služeb pak informoval, že na dění v terminálu dohlédnou kamery, a že v okolí se počítá i s dostatkem míst pro trvalé a krátkodobé parkování. „Učiníme všechno, aby se obavy obyvatel okolních domů nenaplnily," slíbil vedoucí odboru komunálních služeb meziříčského Městského úřadu Václav Chajdrna.

Starosta města Robert Stržínek dále účastníky petice ujistil, že radnice s nimi všechno projedná.

Na stavbu nádraží půjdou peníze i z Evropské unie

Pozemek má totiž pro město strategický význam.

Radnici pro výstavbu dopravního terminálu vede mimo jiné i fakt, že v současnosti nastala pro investici vhodná doba. Zelenou Valašskému Meziříčí dává také Zlínský kraj a Evropská unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu. „Valašské Meziříčí, Zlín a Vsetín jsou města, kde stavbu přepravních terminálů podpoříme," uvedl nedávno krajský radní pro dopravu Jaroslav Kučera.