Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express přidá spojů na trati přes Otrokovice

Zlínský kraj – České dráhy vypouštějí na tratě v Česku nové moderní soupravy railjet. Cestující ve Zlínském kraji se však luxusními vozy nesvezou stejně jako jednotkami Pendolino.

10.9.2014
SDÍLEJ:

Leo Express přidá spojů na trati přes OtrokoviceFoto: DENÍK/repro

Také ministerstvo dopravy plánuje otevírat další tratě konkurenčním dopravcům, Zlínský kraj ale opět na mapě zamýšlených tratí není. S výjimkou jediného spoje soukromého dopravce Leo Express se tak lidé v regionu musejí spokojit, lidově řečeno, s tím, co jede.

Výběr jako na některých jiných tratích prakticky neexistuje.

„Hrozně mě mrzí, že náš kraj zůstává stranou zájmu železničních dopravců. Člověk jen čte, jak tam budou jezdit nové vlaky, tam rozšíří spoje a tady jako by se zastavil čas," myslí si například Jan Holý ze Zlína. Podle něj je mrzuté, že nasazování moderních vlaků kraj míjí.

„RegioJet do Ostravy a nejnovější rakouské soupravy Českých drah railjet naším krajem nepojedou," posteskl si.

To potvrdila i mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

„Soupravy railjet jsou zakoupeny a dle mezinárodní dohody s rakouskou železnicí ÖBB budou nasazeny na linku Praha–Brno–Vídeň–Graz. Tato linka vede mimo Zlínský kraj," vysvětlila.

Cestující ve Zlínském kraji však podle ní o komfortní cestování ochuzeni nejsou.

„Zlínský kraj křižují dvě mezistátní hlavní linky, Varšava –Otrokovice–Vídeň a Praha–Vsetín–Žilina. Na tyto linky nasazujeme po dohodě se zahraničními železnicemi z Polska, Rakouska a Slovenska moderní klimatizované vlaky EuroCity/Inter­City," uvedla. Do této skupiny patří podle ní i spoje z Prahy přímo do Zlínského kraje.

Moderní vozy pak dráhy začaly postupně nasazovat i na rychlíkové tratě. Jako první prý byly řídicí vozy na lince Brno–Břeclav–Otrokovice–Olomouc. Disponují klimatizací, elektrickými zásuvkami a jsou bezbariérové. Další typ je podle ní nasazován od léta.

„Jedná se o kombinovaný vůz první a druhé třídy, také s klimatizací, elektrickými zásuvkami a dalšími moderními prvky," podotýká Kateřina Šubová.

Zlepšení komfortu cestování lidem i z našeho regionu však připravují. V těchto dnech například objednávají nové elektrické rychlíkové jednotky a právě Zlínský kraj má být jedním z těch, kde by do budoucna mohly jezdit.

Leo Express přidá spojů na trati přes Otrokovice

„O přesném nasazení se však rozhodne až v příštím roce v době jejich dodání od výrobce," zdůraznila Kateřina Šubová.

Při výběru dopravce však mají cestující v kraji stále velmi omezené možnosti. Pouze jednou denně doposud přes region projíždí Leo Express, jeho trasa vede z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště se zastávkou v Otrokovicích, Hulíně, Přerově, Olomouci a Praze. Cestující jej mohou využívat od prosince loňského roku.

Kdo je příznivcem komfortního cestování, může se těšit. Soukromý dopravce totiž ve Zlínském kraji hodlá rozšířit svou nabídku.

„Po roce úspěšného provozu, během kterého se nám podařilo získat mnoho spokojených a věrných zákazníků ze Zlínského kraje, rozšíříme nabídku spojů na této trase na celkem čtyři spoje denně. Dva pojedou ve směru do Prahy a dva do Starého Města u Uherského Hradiště," prozrazuje mluvčí společnosti Leo Express Petra Valentová. Za první rok provozu prý na jediné lince do Zlínského kraje přepravili padesát tisíc cestujících.

„A to i přesto, že zde jezdíme zatím pouze jedním párem spojů. Jedná se tedy o velice úspěšnou trasu," dodává Petra Valentová.

Do Zlínského kraje by rád vyrazil po kolejích se svými žlutými vlaky i RegioJet společnosti Student Agency, zatím to však není možné.

„Dáváme prostor ostatním dopravcům," konstatuje zase mluvčí Student Agency Petra Nováková. Firma podle ní ve Zlínském kraji nabízí cestujícím jen autobusovou dopravu. O tu vlakovou se také snaží, ale neúspěšně.

„Rozšiřování služeb ve Zlínském kraji je otázkou výběrových řízení na tratích, které vypíše ministerstvo dopravy," podotýká Petra Nováková.

Cestující si ale ještě počkají.

„Ve Zlínském kraji v dohledné době žádná taková výběrová řízení na rychlíkových tratích neplánujeme," potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. 

Autor: Jarmila Kuncová

10.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pohřeb Adolfa Klepše
AKTUALIZOVÁNO
1 8

Lidé se loučili s náčelníkem krkonošské Horské služby Adolfem Klepšem

Tomio Okamura
AKTUALIZOVÁNO
12 11

Na Facebooku má nejvíce fanoušků Okamura. Nejaktivnější je KSČM

Pánové, končíme! Lidé protestovali před Hradem proti Zemanovi a Babišovi

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem "Pánové, končíme!", která se dnes večer konala před Pražským hradem. Její účastníci zpola zaplnili prostranství před arcibiskupským palácem.

AKTUALIZOVÁNO

Havajský soud zablokoval další Trumpův protiimigrační dekret

Federální soud v Honolulu na Havaji dnes zablokoval zářijový protiimigrační dekret prezidenta Spojených států Donalda Trumpa. Dekret zakazoval vydávání přistěhovaleckých víz občanům osmi států. Soud vydal své rozhodnutí jen několik hodin před tím, než mělo o půlnoci místního času prezidentské nařízení vstoupit v platnost.  

Nechci vládnout s bývalým agentem StB a podvodníkem. Svoboda rezignoval

Volby v Libereckém kraji přišly o výraznou osobnost. Druhého místa na kandidátce KDU-ČSL se v úterý vzdal Kamil Jan Svoboda. Zároveň rezignoval na funkce předsedy městského výboru KDU-ČSL v Liberci a člena Krajského výboru KDU-ČSL v Libereckém kraji.

Sebevražední atentátníci z hnutí Tálibán zabili v Afghánistánu 74 lidí

Islamisté z hnutí Tálibán při úterních útocích v několika provinciích Afghánistánu zabili přes sedmdesát lidí a necelé dvě stovky jich zranili. Útočníci se zaměřili hlavně na policejní areály a vládní zařízení. Nejhorší bilanci má přepadení policejního komplexu ve městě Gardez na jihovýchodě země. Podle vládních činitelů při masakru zahynulo také nejméně dvacet civilistů a asi 110 jich bylo zraněno. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení