Firma momentálně pracuje hlavně na rekonstrukci 32. budovy, do které se má zanedlouho přestěhovat hlavní zlínská Pošta. Dům má být ovšem multifunkční a sloužit i dalším podnikatelům, společnostem a také jako příbytek pro studenty. Proto Cream nyní apeluje na to, aby se do areálu dostala městská hromadná doprava.

„Je to ovšem podmíněno spoluprací všech stran. Musíme se domluvit s městem, dopravním podnikem, Univerzitou Tomáše Bati a všemi dalšími, kteří o tomto rozhodují. Pokud se domluvíme, jsme schopni městu i finančně pomoci při zavádění nové linky MHD," vysvětluje jednatel Cream Real Estate Martin Jarolím.

Ujistil, že se firma hodlá velkou měrou podílet na částce 2,5 milionu korun, která by měla za vybudování odhadem padnout. „A nebude to jen sto či dvě stě tisíc," naznačil.

Zlínská radnice je ovšem vůči plánům společnosti obezřetnější. „Zavedení MHD do areálu Svitu není nemožné, ovšem pouze za podmínky, že by fungovala ve stabilním a klidném prostředí. Radnice se touto otázkou hodlá zabývat po Novém roce," vysvětluje mluvčí Zlína Zdeněk Dvořák.

Další podmínkou, kterou je nezbytně nutné před jakýmikoli úvahami o trase MHD v areálu vyřešit, je rekonstrukce ulice J. A. Bati. Konkrétně mezi budovou 21 a křižovatkou mezi budovami 51 a 61. „Toto je naprosto nutná podmínka. První část silnice zrekonstruoval kraj, ta další ovšem patří městu. V současnosti by po ní autobusy pochopitelně jezdit nemohly," je si vědom Jarolím.

Město je i v tomto případě zdrženlivé. „Rekonstrukce by pro radnici znamenala velké výdaje. Cena zatím nebyla ani odhadnuta, jelikož neexistuje žádný projekt, ale byla by to jistě velmi významná položka v rozpočtu," reaguje radniční mluvčí Dvořák.

Město přitom bude mít v jednání s Creamem skrze MHD hlavní slovo. Uvědomuje si to i ředitel DSZO Josef Kocháň. „Naše služby jsou objednávány městem Zlín, takže s námi jednání probíhat může, konečné slovo ale bude mít radnice. Od počátku otevření areálu veřejnosti existují studie možností, ale je předběžné se o nich bavit. Muselo by se říci, která linka by tam jezdila, zda by změnila svou trasu, ve Svitu končila, či jestli by vznikla jiná," vysvětluje Kocháň.

Lidé by podle všeho linku MHD ve Svitu skutečně uvítali. A to zejména právě kvůli nové pobočce pošty. „Dopravní situace v areálu je strašná, ale pokud by se podařilo vyřešit jiný způsob parkování, tak si to dokážu představit. Celkově jsem rád, že se věci v areálu daly do pohybu a někdo má snahu jej zkrášlit," přikyvuje Jaroslav Vávra ze Zlína.

Co Cream plánuje

Snaha zavést do Svitu městskou hromadnou dopravu souvisí s projekty společnosti Cream. Nejzajímavější je projekt Max32 za zhruba 350 milionů korun. Jak název napovídá, jedná se o rekonstrukci budovy 32. V přízemí bude sídlit hlavní pobočka pošty, obchody a služby. Novou funkcí je vytvoření ubytování pro studenty. V předpokládaných třech patrech budovy vzniknou pokoje loftového typu. Bydlení pro studenty bude připraveno k nastěhování v létě 2013. Poslední tři patra objektu jsou určena pro kancelářské prostory. Cream také hodlá přestavět další budovy 24, 25 a 26 na takzvanou Fabriku. V ní najdou útočiště opět jak firmy, tak i studenti UTB.