Je pondělí odpoledne a výherkyni soutěže Proměna s Deníkem čeká první lekce: seznámení s posilovacími stroji, vážení a měření.

Váha ukazuje jednadevadesát kilo, nadbytek tuku a málo svalové hmoty.

„Kostní potenciál a stavbu těla máte dobrou, musíme na tom jen zapracovat. Vaše tělo se v současné době cítí na třiapadesát let," upozorňuje vedoucí centra Jitka Magyarics, protože paní Kateřina je ve skutečnosti o patnáct let mladší.

Kritickou oblastí, na kterou se hodlá osmatřicetiletá žena zaměřit, je břicho. V současné době je její pas na hodnotě sto jedna centimetrů. „Nikdy jsem nebyla tabulková," podotýká Kateřina Kolomazníková.

S trenérkou chtějí zapracovat na odbourání tuku a získání svalové hmoty.

„Zhruba po měsíci uvidíme první výsledky," ujišťuje paní Kateřinu Jitka Magyarics.

Společně poté přichází do kardio části fitness centra, tam paní Kateřinu čeká zahřívací cvičení. Podle Jitky Magyarics je před kruhovým cvičením na posilovacích strojích, potřeba tělo vždy lehce rozehřát.

„Vyzkouším běžící pás," říká nesměle paní Kateřina a po vysvětlení jeho ovládání vstupuje na plošinu. S úsměvem pak zkouší první rychlost stroje.

Po pěti minutách se přesouvá k další kovové konstrukci. Nyní ji čeká kruhový trénink, který bude pravidelně při každé návštěvě fitness absolvovat. Během třiceti minut zatíží své svaly na osmi posilovacích strojích a osmi stanovištích pro aerobní cvičení.

„Je důležité měřit si tepovou frekvenci," upozorňuje trenérka.

Paní Kateřina postupně zkouší jeden stroj po druhým. Po absolvovaném kolečku a otestování všech cviků se cítí trochu zmoženě, ale příjemně. Na pohled vypadá stále plná energie, s trenérkou jde poté protáhnout svaly.

Když přichází k pultu u vstupních dveří, na tváři se jí rýsuje úsměv. „Jsem zpocená," směje se. S lehce načervenalými tvářemi pak popisuje své zážitky z prvního cvičení.

„Po chvíli cvičení na posilovacích strojích jde cítit, jak svaly pracují a začínají pálit. Popravdě jsem ale myslela, že to bude horší," hodnotí první dojmy.

Cvičení na podložkách je podle ní náročnější, než to na strojích. Namáhání celého těla se na únavě projevuje mnohem rychleji.

„Stroje nejsou sice nic snadného, ale člověk většinou sedí a namáhá jen určitou část těla. Při cvičení na podložkách zabírá celé tělo," vysvětluje Kateřina.

Jen co si ručníkem otře pot z čela, hlásí, kdy dorazí příště. Do čtvrtka dostala za úkol psát si každý den podrobný seznam jídel, které během dne sní. Na základě něj jí pak ve fitness upraví jídelníček výživová poradkyně.

„Jídlo je velmi důležité," podotýká Jitka Magyarics. Paní Kateřinu čekají tři měsíce cvičení a odříkání, je však rozhodnutá svou proměnu dotáhnout do konce a pro úbytek tuku a hubenější pas udělat maximum. Jak se ji bude dařit, bude nadále sledovat i Kroměřížský deník.