Tyto názvy zřejmě většině lidí nic neřeknou. Mnohem více vypovídající jsou důsledky této modernizace na celkové vlastnosti dopravního letadla z Kunovic. Stroj se nyní bude moci pyšnit zvýšenou cestovní rychlostí dosahující 405 kilometrů za hodinu, delším doletem činícím až 1520 kilometrů a nižší spotřebou paliva o asi pět procent.

Významným faktorem ovlivňujícím provozní náklady pak je prodloužená doba mezi jednotlivými generálními opravami motoru. Z původních 3 tisíc letových hodin se zvýší na 3.600 hodin. „Zkrátí se i délka vzletu a díky zlepšeným výkonům bude umožněn provoz letounu v teritoriích, kde to dříve nebylo možné," uvedla marketingová pracovnice kunovického výrobce Aircraft Industries Nora Strádalová.

Certifikát udělila Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví na základě náročných analýz, výpočtů a pozemních i letových zkoušek. „Výkony motoru a letounu v extrémně vysokých teplotách byly testovány ve Spojených Arabských Emirátech. Zkoušky potvrdily očekávání lepších výkonů letounu včetně výkonů v podmínkách vysokých atmosférických teplot," doplnila Nora Strádalová.

V současnosti se již nové motory a vrtule montují do sériově vyráběných kusů L 410. Podnik také usilovně vyvíjí letoun nové generace označovaný jako L 410 New Generation. Má jít o nejrozsáhlejší vylepšení modelové řady v její historii, která se začala psát v roce 1969. prototyp by měl být hotový ještě do konce tohoto roku.