Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravují podchod, do kterého zatéká

Zlín – Do zrekonstruovaného podchodu na zlínském náměstí Práce stále zatéká. Denně ho přitom využívají tisíce lidí. Dosavadní pokusy o nápravu selhaly. Právě dnes tak začínají práce, které by měly problém s vodou definitivně vyřešit.

18.11.2014
SDÍLEJ:

Podchod ve Zlíně. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Patrik Hyánek

Ovšem skutečně jen mohly. Existuje totiž i riziko, že ani další plánované zásahy nemusí zatékání definitivně vyřešit. V tom případě by se muselo přistoupit k zásahům z horní strany, tedy ze silnice. To by samozřejmě způsobilo dopravní komplikace.

Ale nepředbíhejme. V následujících osmadvaceti dnech se zhotovitel stavby pokusí problém vyřešit takříkajíc „ze spodu". V plánu je nanesení nových izolačních nátěrů, injektáž a změna způsobu samotného odvodnění objektu.

„Tato technická opatření by měla být účinná, shodli jsme se na tom i s odborníkem, který nám dlouhodobě provádí pravidelné kontroly mostů," oznámil primátor města Miroslav Adámek.

Potvrdil také, že pokud by se tato opatření neosvědčila, bylo by nutné provést opravu izolace podchodu z horní strany, což by ale znamenalo výrazný zásah do frekventované vozovky.

Až dosud se město snažilo zamezit zatékání méně razantními způsoby, které ale nakonec problém neodstranily.

„Nejsem odborník, tak nechci soudit, jestli zatékání šlo, nebo nešlo zabránit předem, ale jestli se kvůli tomu bude muset rozkopat silnice nad podchodem, tak to bude peklo, sám tudy denně jezdím," řekl Deníku Pavel Náplava z Otrokovic.

Další hydroizolační práce mají stát cca 260 tisíc korun. Náklady budou společně hradit zhotovitel stavby a město. Jen část dalších prací se totiž provádí v rámci reklamace.

„Město si ještě dodatečně objednalo zásahy na stropě, které se původně před rekonstrukcí nepožadovaly," vysvětlil Zdeněk Dvořák, mluvčí zlínského magistrátu. „Potřeba dalších zásahů se ukázala až letos," doplnil mluvčí. Podle něj bude podchod stále průchozí, jen v některých dnech s mírným omezením. Kvůli zásahům ve stropě se totiž musejí sundat podhledy.

Podle autora projektu podchodu architekta Pavla Chládka však bývá podobné „vychytávání chyb" u tak náročných staveb poměrně běžné. „Na někoho to může působit nějakou nečinností, ale ono se v každém podobném projektu postupuje tak, že se musí následně pozorovat, jak se objekt chová, zda se neobjevily nějaké potíže. Domnívám se, že všechny nedostatky se brzy podaří odstranit a podchod bude sloužit, jak má," říká.

Ohledně nového vzhledu a funkčnosti podchodu se už dříve vyrojila řada otázek a věcí k diskusi. Zvláště nyní, před příchodem zimy, se opět debatuje, zda bude nezastřešený podchod při sněhové nadílce plnit svou funkci.

Podle odborníků problémy v tomto směru určitě nenastanou. „Schodiště je vybaveno elektrickým vytápěním, krýt není nutné ani eskalátor. Je navržen tak, aby fungoval za jakýchkoliv povětrnostních podmínek," ujistil Petr Hloušek z odboru realizace investičních akcí magistrátu. Celkové náklady projektu dosáhly výše čtyřicet a půl milionu korun bez DPH, z nich pětaosmdesát procent tvoří dotace z Evropské unie.

Autor: Lukáš Fabián

18.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5 11

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT