Podle informací, které v takzvané Dopravní sektorové strategii zveřejnilo ministerstvo dopravy, se začne stavět nejdříve v roce 2018. Termín dokončení je odhadnutý na rok 2021. Stavba se tedy zpozdí o osm let. Podle původních předpokladů totiž měla silnice už letos sloužit motoristům.

Řidiči na Valašsku nad pokračujícím zdržováním stavby jenom kroutí hlavou. „Pokud se nepletu, tak se po té cestě mělo dávno jezdit. Termín odložili už poněkolikáté. Už skoro věřím tomu, že tu cestu nikdy hotovou nezažiju," glosoval trpce Radek Polák ze Vsetína.

Také řidička Lenka Vlčková nemá z neustálých odkladů radost. „Hlavně že jsou peníze na jiné zbytečnosti. Nechce se mi věřit, že v rozpočtu státu není možné najít peníze i na tuto cestu. Kterou navíc region nutně potřebuje. Jsme evidentně moc daleko od Prahy," zlobila se motoristka.

Nespokojené s posunem termínu je i vedení města Vsetín. To ještě před několika měsíci jednalo s vedením Ředitelství silnic a dálnic ČR a poté oznamovalo, že vyjednávání o pokračování stavby silnice I/57 je na dobré cestě. Mluvilo se o roce 2015. „Už po loňských jednáních a tlaku na stát se podařilo udržet záměr pokračování rekonstrukce silnice ve střednědobých plánech rozvoje silniční sítě státu a navíc i prosadit do rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic České republiky téměř šest milionů korun na projektovou dokumentaci pro druhou stavbu rychlostní komunikace ve 4,4 kilometru dlouhém úseku Semetín Bystřička," uvedla v dubnu starostka Iveta Táborská. V příštím roce se má podle ní začít s výkupy pozemků. Stavba samotná by mohla být zahájena v roce 2015.

Vysvětlení, proč se náhle termín zahájení prací o tři roky oddaluje, prý vedení města dosud nedostalo. Podle Ivety Táborské situaci zkomplikovala i demise vlády. „Měli jsme smluvené jednání i s nyní už bývalým ministrem dopravy. Ten ale schůzku na poslední chvíli odřekl s tím, že už nám, coby odstupující, vlastně nemá co slíbit," řekla Iveta Táborská.

Do zpracování takzvané Dopravní sektorové strategie, která počítá se stavbou až v roce 2018, město Vsetín mluvit nemohlo.

„Psali jsme na ministerstvo dotaz, ať nám vysvětlí ten časový posun. Zatím jsme nedostali odpověď," řekla starostka Vsetína.

Podle jejích slov patří silnice Semetín Bystřička z pohledu státu mezi menší stavby. Přesto je důležité, aby byla připravena. Potom je možné, že bude předřazena větším stavbám, které na tom, co se připravenosti týče, budou hůře.

Nicméně mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Nina Ledvinová potvrdila, že termín stavebních prací v letech 2018 až 2021 uvedený ve strategii ministerstva dopravy je reálný.

Do té doby ředitelství silnic neplánuje žádné stavební činnosti. Tedy žádné přípravné práce, přeložky inženýrských sítí a podobně. Firma se podle mluvčí bude soustředit na inženýrskou činnost. „Tedy projektování, výkupy pozemků či získání stavebního povolení," vyjmenovala Nina Ledvinová.