Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Soběsukách se předvedla stará i luxusní auta

Soběsuky – Závodní, silniční i luxusní auta byla k vidění na výstavě Vývoj dopravních prostředků v Soběsukách u tamní restaurace U Markuse. V jednu hodinu odpoledne už byly na místě všechny exponáty. Celkem zde bylo vystaveno deset aut a pět motocyklů.

15.10.2012
SDÍLEJ:

Výstava s názvem Vývoj dopravních prostředků se uskutečnila v sobotu 13.10 v Soběsukách od jedné hodiny odpoledne u tamní restaurace U Markuse. Foto: DENÍK/Ličková Soňa

Mezi vystavovanými vozidly se objevily například Škoda Rapid ze 40. a 70. let, závodní Škodovka ze čtyřicátých let s hliníkovou karoserií, dva zástupci vozů Volkswagen Golf z osmdesátých a devadesátých let. Na místo také dorazily dvě velké Ameriky: Cadillac DeVille vyroben v roce 1961, s výkonem 325 koní a Buick Special 46R s rokem výroby 1956 a výkonem 315 koní.

Zajímavým kouskem byl pro všechny také renovovaný podvozek De Dion Bouton , který byl vyroben před sto dvěma lety.

Vystavené motocykly představily vývoj v ČZ od čtyřicátých do šedesátých let a krásou se pyšnily i vystavené skútry. Z nových aut zde byly zástupci Škoda Yeti a Hyundai.

Raritní kousky na výstavu zapůjčili pořadateli Markovi Kopečkovi hlavně přátelé a také členové veteránských klubů.

„Jsem rád, že nám vyšlo počasí a že jsme se tady všichni sešli. Nebylo sice úplně jednoduché zorganizovat takovou akci, nicméně mi pomohla spousta známých, takže jsme to úspěšně zvládli," pochvaloval si pořadatel.

Pozornost podle něj strhla také anglická legenda mezi auty s šesti válci a maximální rychlostí sto osmdesát kilometrů za hodinu.

„Trhákem bylo určitě auto Lagonda s otevřenou karoserií a rokem výroby 1932," poznamenal Kopeček.

Luxusní Cadillac DeVille vyroben v roce 1961 měl už tehdy výbavu stejnou jako dnešní moderní auta. Metalický čtyřdveřový sedan s karoserií hardtop, tedy bez středových sloupků, s osmi válci, váhou 2139 kilogramů a 325 koni byl zakoupen na Floridě.

„V autě je elektrická výbava, tedy elektrické stahování oken, klimatizace, elektrické sedadlo v šesti směrech, posilovač řízení, posilovač brzd. A má také třístupňovou automatickou převodovku," pochlubil se majitel Cadillacu Robert Sivík ze Zlína.

Výjimečný typ si ale nemůže pořídit každý. Vozů totiž v Evropě jezdí jen poskrovnu. Ani provoz ale není levnou záležitostí. Velký motor si žádá spotřebu až dvacet litrů na sto kilometrů. Pocit svezení je ale podle majitele k nezaplacení.

„Mám ho už sedm let a samozřejmě je občas potřeba nějaký náhradní díl. Díky internetu a v Americe popularitě těchto aut se díly shánějí dobře. Snad lépe, jak na starou škodovku," poznamenal Sivík.

Autor: Soňa Ličková

15.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
5 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
5 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

Další schůzky s ANO? Nejprve představí svou vládu Zemanovi

Hnutí ANO chce oslovit sněmovní strany s programovým prohlášením své menšinové vlády až potom, co záměr představí prezidentovi Miloši Zemanovi. Předseda hnutí Andrej Babiš před ustavující schůzí Sněmovny zopakoval, že vítěz voleb nedostal šanci na sestavení většiny, protože ostatní strany spolupráci striktně odmítly.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT