Zastupitelstvo totiž schválilo investiční záměr na jeho výstavbu. Obyvatelům i projíždějícím řidičům by tak obchvat mohl ulehčit do následujících osmi let.

„Je to hodně nepříjemné. Kolem našeho domu jezdí auta i kamiony. Netroufám si proto pořídit si třeba kočku, určitě by ji do týdne něco srazilo," vrtí hlavou Lucie Bartošová, která bydlí poblíž inkriminované II/490.

Snižovat rychlost na 50 km/h musí zase Tomáš Řehák, když cestuje směrem od Uherského Brodu do Luhačovic. „Ne že bych to vnímal jako problém, ale když mi to zkrátí dobu cestování, určitě by se mi to líbilo," řekl Tomáš Řehák.

Přeložku silnic II/490 vedoucí z Uherské Brodu do Újezdce a II/495 ve směru z města do Šumic město plánuje vybudovat v oblasti odbočky ke kolibě U Luxů. Dále povede jižním směrem do oblasti před soutokem Luhačovického potoka a řeky Olšavy a napojí se na stávající silnici II/495.

Uskutečnění akce patří mezi podporované napojení na Transevropskou dopravní síť, na které je možné v letech 2014–2020 žádat o dotační prostředky z Evropské unie. Cena projektu by se měla pohybovat kolem 500 milionů.

„V případě dokončení celého vnějšího jihovýchodního obchvatu Uherského Brodu předpokládáme převedení části dopravy mimo město na tento vnější okruh, což přispěje k odlehčení zejména oblasti centra města," doplnila Elen Sladká. To se týká především ulic Šumická, Dolní Valy, 26. dubna, které se zejména v odpolední špičce potýkají se vznikem dlouhých kolon. „Podle dopravního průzkumu provedeného v roce 2014 byla intenzita dopravy v obou směrech od okružní křižovatky u pivovaru k místním částem Těšov, Újezdec circa 9 100 vozidel za den," uvedla mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká. Tento počet zahrnoval i vozidla nad 3,5 tuny.