Zřízení tzv. waldorfské třídy mu ale město coby zřizovatel neschválilo. Zastupitelé ale přislíbili, že škole chybějící peníze na mzdy doplatí.

V každém ročníku ZŠ Masarykova je pouze jedna třída. Ani tak není jejich kapacita využitá. „Pokud bychom otevřeli waldorfskou třídu, dejme tomu s dvaceti žáky, slevnil by se provoz. Jinak za chvilku budeme muset propouštět kuchařky, uklizečky a další zaměstnance. Snažíme se školu naplnit tak, abychom po městě další peníze nechtěli," vysvětlil ředitel školy Otto Medek. O zřízení základní školy s waldorfskou koncepcí výuky uvažovalo vedení školy od 1. září 2014. Podmínkou bylo, že do 1. třídy rodiče zapíší minimálně dvacet dětí.

Podle slov ředitele se škola dostala do nelehké situace právě kvůli tomu, že postupovala podle zákona a přijímala žáky, když měla místo. Tím pádem se do školy přesunuly víceméně všechny romské děti z Valašského Meziříčí.

„Když rozhodnu, že otevřu waldorfskou třídu, tak mi v tom nezabrání ani rozhodnutí zastupitelstva. Nejsem ale sebevrah, abych šel proti rozhodnutí zřizovatele," okomentoval nesouhlasné rozhodnutí zastupitelů ředitel školy.

Proč rozhodli právě takto? Podle vedoucí školského odboru valašskomeziříčské radnice Hany Skácalové se v případě zřízení třídy s alternativní výukou provozní náklady výrazně neměnily. „Využívaly by se prostory, které se už teď vytápějí. Jde hlavně o změny organizační," uvedla vedoucí Skácalová.

Zastupitel Vlastislav Navrátil (TOP 09) si dokáže představit, že někdo v pronajatém pavilonu zřídí waldorfskou školu jako samostatný subjekt. „Budu ale proti tomu, aby součástí Masarykovy školy jako samostatného subjektu byla waldorfská škola. Přestože je mi jasné, že škola potřebuje mít alespoň nějakou jistotu, pan ředitel to nemá jednoduché," míní zastupitel Navrátil.

Jeho kolegyně Zdislava Odstrčilová (KDU-ČSL) nesouhlasila s tím, aby byla alternativní třída pod hlavičkou veřejné školy. „Ačkoliv vítám alternativní způsoby výuky, toto by mělo být v rámci soukromé školy," myslí si.

Proti byl i místostarosta města Miroslav Krchňák (CŠSD). „Podle mě nedává výuka dětem to, co by dát měla. Myslím si, že opoždění prvního a druhého ročníku oproti normální základním školám je tak výrazné, že nedovoluje skloubení se základní výukou," sdělil svůj názor.

Ředitel Otto Medek bude podle svých slov hledat další možnosti, jak navýšit počet žáků ve škole. Do budoucna budou totiž růst mimo jiné nároky na platy.