„Určitě ji budu využívat. Coby vášnivý cyklista další úsek vítám. Často jezdívám po cyklostezce z Kvasic do Kroměříže či na Uherské Hradiště, Staré Město nebo Kostelany. Rád jezdím hlavně ráno, kdy tam není moc cyklistů," sdělil Petr Kohoutek z Otrokovic.

Cyklostezky se mu však zdají zbytečně drahé. Namísto asfaltu by podle něj postačil nějaký hrubý povrch, třeba upravený štěrk.

„I přesto se na každý nový úsek cyklostezky těším. Ale na druhou stranu mi vadí, že slouží i chodcům, lidem s pejsky či maminkám s kočárky," naznačil Petr Kohoutek.

Na další trasu pro kolaře se těší i Milena Lhotská z Kvasic. „Už aby byl, každá nová cyklostezka je dobrá pro bezpečnost nás cyklistů. Nebaví mě neustále se vyhýbat autům," podotkla Milena Lhotská.

Cyklostezka vyjde na bezmála osmnáct milionů korun a hotová bude v polovině září. Investorem je Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty.

„Financována je hned ze dvou zdrojů. Jedním je Regionální operační program a druhým Zlínský kraj. Při stavbě bohužel narážíme na vleklé komplikace kvůli rozhodnutí jednoho pána – vlastníka pozemku, i když s projektem původně souhlasil," zmínil Jiří Barouš ze Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodních cest.

Starosta Kvasic Lubomír Musil dává od nové cyklostezky, jak sám říká, ruce pryč. Usiloval totiž o pravobřežní verzi.

„Byla by pro cyklisty jedoucí od Kroměříže výhodnější, pro naši obec zase ekonomicky. Takto, kdo pojede po novém úseku cyklostezky, do Kvasic ani neodbočí, což nás samozřejmě z hlediska turistického ruchu netěší," přiznal starosta.

Levobřežní varianta začíná před mostem přes řeku Moravu mezi Kvasicemi a Tlumačovem a končí na Bělovském jezu. Pravobřežní varianta by začínala u kvasické pálenice (tedy na opačném konci než levobřežní) a končila by rovněž na Bělovském jezu.

„Levobřežní varianta bude k ničemu. Všichni raději jezdí po frekventované silnici ve směru pod Novou Dědinou na Bělov a Otrokovice. Málokdo bude chtít projet celé Kvasice, aby se dal na novou cyklostezku," dodal Lubomír Musil.

Pravobřežní varianta ale nebyla podle Jiřího Barouše ze Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu možná.

„Pro obyvatele Kvasic by sice byla opravdu výhodnější, na trase je ovšem několik překážek, které to neumožňují, například je v jednom úseku přelévaná hráz," podotkl Jiří Barouš.

Starosta Bělova Jiří Přecechtěl k levobřežní variantě cyklostezky zaujímá neutrální názor.

„Nemůžu říct, že bych s ní souhlasil či nesouhlasil. Jsem rád za každou cyklostezku. I když na druhou stranu pravobřežní verze by byla opravdu pro nás i Kvasické výhodnější, pod to se klidně podepíšu, to je pravda," konstatoval starosta.

Kdyby ovšem cyklostezka už byla hotová, ať už jakákoliv její verze, zachránila by minimálně život jednomu člověku. „Vítáme, že se konečně staví," říká policejní mluvčí Petr Jaroš.

„Je to totiž rok zpátky, kdy v poslední školní den po srážce s autem zemřel cyklista. Kdyby tehdy cyklostezka vedla podél Moravy, už by na ni cyklisté mohli najet," dodal.