Podle obžaloby zavinil sedmačtyřicetiletý bývalý provozovatel kroměřížské diskotéky pod vlivem alkoholu smrtelnou nehodu. K řízení v opilosti se před soudem přiznal. Vinu za střet však odmítá a na místě se proti rozsudku odvolal.

Senát v čele s předsedou Karlem Rašínem obžalovaného uznal vinným z usmrcení z nedbalosti a ohrožení pod vlivem návykové látky. Kromě trestu sedmi let vězení mu soud udělil zákaz řízení motorových vozidel po dobu osmi let. Zaplatit má také pozůstalé ženě a nezletilému dítěti poškozeného přes půl milionu korun. Při ukládání trestu vzal soud v úvahu přístup obžalovaného k věci. Poškozeným se totiž Bittó doposud neomluvil ani je nekontaktoval.

„Je mi líto, co se stalo," řekl stručně obžalovaný v úterý před kroměřížským soudem.

Podle předsedy senátu však toto tvrzení nelze považovat za upřímné.

Fotografie z tragické nehody z roku 2012

Podle znaleckých posudků jel Bittó mnohem vyšší rychlostí, než je povolených devadesát kilometrů v hodině. Navíc řídil pod vlivem alkoholu, což jeho možnosti ovládat vůz výrazně snížilo. S ohledem na skutečnosti soud rozhodl.

K tragické nehodě došlo 21. února 2012 po půlnoci mezi Kroměříží a Hulínem. Opilý Milan Bittó svým autem Mercedes Benz tehdy v rychlosti zezadu narazil do vozu Fiat Punto. Po nárazu skončil fiat v poli. Nepřipoutaný řidič z vozu vypadl a mnohočetným zraněním na místě podlehl. Ze znaleckých posudků vyplývá, že Bittó mohl jet rychlostí přes 120 kilometrů za hodinu.

Podle státního zástupce Rudolfa Mlýnka dechová i krevní zkouška prokázala u obžalovaného po nehodě přes dvě promile alkoholu. Navíc měl řidič mercedesu zapnutá pouze potkávací světla a cesta byla mokrá, místy namrzlá. Bittó vyvázl bez zranění.

Podle znalce by nehodu pravděpodobně řidič fiatu nepřežil, ani kdyby byl připoután.

Bittó, jehož obhájce Petr Žďára navrhl podmíněný trest, uvedl, že před jízdou pil klient pivo. „Prohlásil, že se cítil dobře a že myslel, že ten kousek dojede," uvedl obhájce.

Vinu svaloval na poškozeného, jehož fiat podle něj nebyl osvětlený a z ničeho nic se rozjel od krajnice. Znalec ale uvedl, že v okamžiku střetu byl fiat plně zařazen v pravém jízdním pruhu a měl minimálně rozsvícena obrysová světla. Bittó podle něj jel rychlostí přes 120 kilometrů v hodině, bezpečná by podle znalce za tmy a zimního sychravého počasí byla asi o 40 kilometrů nižší.