Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zima v autobuse? Domluvte se s řidičem, radí dopravci

Zlínský kraj – Namísto zahřátí zase jen chladný vzduch. Kdo by čekal, že po několikaminutovém stání na zastávce se pak při vlezlém podzimním počasí ohřeje v autobuse, může mít leckdy smůlu. Řidiči těch linkových nemají stanovenou žádnou teplotní hranici, která by jim určovala, že mají začít topit.

3.11.2016
SDÍLEJ:

Autobusy - ilustrační snímekFoto: Deník

„Jezdím hlavně do Rožnova pod Radhoštěm domů. Ještě před pár týdny to šlo, ale teď je mi v autobuse skoro pokaždé chladno. Promočená od deště se často nestihnu cestou ani pořádně zahřát. A to můžu být ráda, že neusnu, jinak by mi pak byla ještě větší zima. Mohli by více topit," stýská si například devatenáctiletá studentka studující v krajském městě Klára Markusová.

Regionální linkoví dopravci vyzývají, ať se v takových situacích cestující obracejí na řidiče autobusu.

„Je to o vzájemné domluvě mezi cestujícími a řidičem. Jej mají lidé požádat, aby jim přitopil, nebo opačně, když je přetopeno, aby topení stáhl. Nebudu zastírat, že v průběhu každého roku se objeví stížnost kvůli nedostatečnému či přehnanému topení," říká Deníku Oldřich Holubář, ředitel společnosti ČSAD Vsetín.

Poukazuje také na to, že řidič sedící vepředu tam nemá stejné pocitové vjemy z interiéru jako lidé sedící třeba vzadu.

„Je třeba brát v potaz, že nikdy nevyhovíte všem. Jediný recept je spolu komunikovat. Samozřejmě u ranních spojů je to něco jiného. Autobus nelze vytopit hned, motor není ještě dostatečně zahřátý, takže to nějakou dobu trvá, stejně jako v autě," dodává Oldřich Holubář.

Ivan Kallus, zástupce ředitele pro autobusovou dopravu ČSAD Uherské Hradiště, zase podotýká, že na krátkých trasách čítajících jen několik málo zastávek cestující musejí s chladempočítat.

„Co chvíli se otevřou dveře. Na delší trase se autobusy více zahřejí. Žádné takové pravidlo v silniční dopravě, které by určovalo, kdy a jak moc začít topit, neexistuje. Sám jsem po tom pátral," konstatuje.

Například v autobusech Krodos Bus Kroměříž zrovna včera vlivem teplejšího počasí netopili. „Zatím jsem neslyšel z řad cestujících, že by si někdo stěžoval, že je mu zima. Samozřejmě podmínky jsou odlišné v různých částech okresu," tvrdí náměstek ředitele Krodos Busu Vladimír Dostál.

Jiná situace panuje u Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO), která provozuje městskou hromadnou dopravu.

„Při venkovních teplotách pod +5 stupňů mají řidiči za povinnost vyhřívat vozidlo. Teplotu v něm by měli udržovat v rozmezí mezi 13 až 16 °C. Naopak v létě se klimatizace spouští, pokud teplota vzduchu ve vozidle začne překračovat 26 °C. Pokud by naopak klesala pod tuto hranici, klimatizace se vypne a prostor pro cestující se nebude dále ochlazovat," vysvětluje mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

To třeba cestující Hana Štefková ze Zlína tvrdí, že se to dá přežít, zima jí v trolejbuse prakticky nikdy není.

„Tři čtyři zastávky bez problémů dáte. Navíc já jezdím většinou v době, kdy je v něm plno, takže lidé si tam tak to teplo nadýchají," usmívá se.

Autor: Jarmila Kuncová

3.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Sousedík u zlínského krajského soudu. Zproštěn viny.
6

Hrozilo mu dvanáct let za šíření HIV. Soud ho zprostil viny

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT