„Automobilový průmysl dlouhodobě pociťuje nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Stále budeme potřebovat nové odborníky, nejen inženýry, ale i další lidi s technickým vzděláním. Chceme se proto podílet na jejich výchově a přípravě, a také zvyšovat prestiž technického vzdělávání“, říká Martin Jahn, prezident Sdružení AP.

Cílem kampaně je zvýšit počet žáků devátých tříd, kteří se hlásí na střední školy a odborná učiliště s technickým zaměřením. Motivací pro ně mají být čtyři hlavní argumenty: nadprůměrné finanční ohodnocení ve vybraných technických oborech (o 10–15 procent vyšší, než je celorepublikový průměr), široké uplatnění a snadné hledání práce, praktičnost a dlouhodobá perspektiva.

Internetové stránky www.autanasbavi.cz byly spuštěny v prosinci loňského roku. Kromě informací o možnostech studia a následného uplatnění dávají prostor také firmám, které se zde mohou prezentovat, a také informovat například o Dnech otevřených dveří nebo exkurzích.

První fáze kampaně potrvá do konce února, kdy končí termín podávání přihlášek na střední školy. Druhá fáze a rozšíření projektu budou následovat.

I přes současnou nepříznivou situaci v automobilovém průmyslu a ekonomickou recesi jsou totiž výhledy do budoucna v těchto oborech optimistické.